30 oktober 2023

Veckan mellan Halloween och Allhelgona - läskigt tema 5

 

Mellan Halloween och Allhelgona går ingen säker!

Samma sommar som min svärmor dog åkte vi till landet efter hennes begravning. Sent på kvällen när barnen sov satt jag och mannen uppe och läste varsin bok. Mitt i natten alltså...

Då knackar det plötsligt hårt tre gånger på väggen till alkoven bredvid de två sovrummen uppe! 

Vi hoppar högt och tror först att det är någon eller några av barnen som skojar med oss. Men vi inser snabbt att de sover som små grisar allihop... och knappast kunde ha knackat så hårt heller.

Då blev vi rädda.

Efter lite funderande öppnade vi dörren till alkoven för att se om någon var där - och...

Naturligtvis var ingen där!

Den natten sov jag inte!

Idag tror jag att det var svärmor som inte ville att vi skulle sitta uppe om natten. Hon ville att vi skulle sova så mycket vi kunde. 


Originaltexten är från 2004-11-01

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!