30 oktober 2023

Veckan mellan Halloween och Allhelgona - läskigt tema 6

 

Kusligheterna fortsätter.

Ungarna sa att det spökade i den gamla ladugården på landet. Även jag hörde det de hade hört. Och någonting är det...

Det låter som om det skulle varit djur där. Och någon ser till dem. Skramlar runt lite med hinkar och liknande och djuren sparkar lite med klövarna. Där fanns tidigare en häst, några kor och får och en gris. 

Jag trodde mig också veta att där fanns en ladugårdstomte som levde kvar. Jag såg den ibland i ögonvrån. Kortare än min längd och klädd i grått. Gammal man. 

Vi talade alltid om för ladugårdstomten att det var vi som kom in där och vilka vi var... för han var kinkig med besökare. Han tyckte att det var bara vi som var välkomna. 

Originaltexten är från 2004-11-01

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!