03 januari 2023

Årssammanställning 2022 - vad hände egentligen?

Nu tänker jag faktiskt inte sitta och rapa upp allt som hänt under det år som gått. I vanliga fall brukas det göras lite här och var... men jag tycker det har varit ett helvetesår och ett jädra bra år. Det har fördelat sig lite hipp som happ.

Det bästa då. 
Vi var hemma i mitt födelselän. Västmanland. Två gånger. En vecka i maj, då var vi i Rensmur utanför Sala. Helt underbart. Hemresan blev på makens födelsedag. Lite trist kanske ett resa på sin födelsedag men ändå bra. Vi satt ju inte hemma... precis. Vi fick också en ganska bra sommar. Lite varierad i väder, så kan det vara. Så var det. Sedan tog vi en vecka till i mitt hemma. I augusti. Då bodde vi i en stuga utanför Västerås, Tidö-Lindö hette det vackra stället. Vädret var mycket varmt och skönt och bra förutom en eftermiddag då det blev åska och hagel och en tromb drog förbi med en faslig fart och rev upp lite av varje. Träd, soptunnor, stora grenar flög omkring... översvämning i källare. Ja, det var en upplevelse med tromben. Gick knappt att se grannhuset när det blåste och vräkte ner som värst. Sedan blev det varmt och skönt igen. Åkte runt och tittade på olika ställen samt besökte Anundshög två gånger. Gillar det stället. Energierna. Där firade vi även får sexåriga bröllopsdag. 






Köpte också en frekvensmaskin i oktober. Det är bland det bästa jag gjort. iTeraCare Classic. Den använder vi flitigt. Underbart skönt. 

Fick hjälp med att kontrollera vitamin- och mineralstatusen då vi, speciellt jag, kände oss väldigt slut och trötta. Efter dygnet-runt-slitet, som vi lämnat, var statusen dålig. Massor med vitaminer och mineraler blev det att knapra. Känns som att det gör nytta. Känns som att jag återvänt till de levandes skara... haha. 

Snickrade ett eget bord extra till ateljén. I samma stil som de andra borden. Nu har vi mer plats för att arbeta på och även bra att ha när vi ska hantera inpackningar av målningar och andra detaljer. 

Inredde även ett hörn i ateljén till behandlingsrum för frekvensapparaten. Där kan vi ta emot kunder som vill ha frekvensbehandling. Även använda stället själva. Har ju en massagebänk som gör det bekvämare för alla parter. 

Det dåliga då.

Utsliten. Totalt. Haft jour 24/7 i en evighet. Andra inblandade i situationen ville inte samarbeta utan tyckte att jag skulle ställa upp. Lämna min man och bo med den som behövde hjälp. Sitta på sjukhuset i timmar, en gång i nio timmar utan mat och dryck och bara ett enda toalettbesök. Samt skjutsa åt alla håll och svara i telefonen dygnet runt och vara beredd på att rycka ut. Detta har hållit på i många år och eskalerat. De andra inblandade sa upp hemhjälpen och röt att jag skulle ta den sysslan istället. Oavlönad. Utan raster. Utan något över huvud taget. Jag höll på att gå in i kaklet, stod med pannan en centimeter från väggen. Det var mycket jädra tjafs på de andra inblandade som inte ville ens lyfta ett finger för att hjälpa till, trots att jag bad dem om hjälp och samarbete. De tog istället bort diskmaskinen, duschstolen... och skaffade istället hem ett badkar! samt ändrade på en massa annat. 

Jaja, det var det. Nu lägger vi det bakom oss och koncentrerar oss på att få ett magiskt underbart härligt år 2023. Det är vi värda! Det ska vi ha!

Vi går inte tillbaka till det som var. Vi låter dem sköta sig själva. Nu ska vi lägga allt krut på oss själva. Utveckla oss. Inte inveckla i något som vi inte vill. Göra vad som faller oss in. Ha kul. Ha trevligt. Lämna allt som inte känns bra. 


Heja på år 2023. Det magiska året. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!