04 november 2023

Veckan mellan Halloween och Allhelgona - läskigt tema 20

 

Vi tar väl ännu ett vacklande steg på den stig vi börjat på denna vecka...

Hur går det med de osaliga där hemma hos er?
Har de blivit mer påtagliga i och med helgen?
Eller märker ni inget alls?

Min mor har berättat för mig om en händelse när jag bara var ett år gammal. 

Min mor står vid köksbänken och ska laga mat och jag sitter på golvet nedanför och leker med något. Mitt i det mor håller på att förbereda maten så ändras köket till ett mycket gammalt kök och mor har gamla kläder på sig... lång grå kjol och en överdel och jag som sitter på golvet har en gammaldags kolt.

Och golvet jag sitter på är stampat jordgolv!

I några sekunder ser hon detta och sedan är det plötsligt det vanliga moderna köket. Detta var fortfarande väldigt verkligt för mor när hon berättade det för mig. 

Originaltexten är från 2004-11-06

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!