30 oktober 2023

Veckan mellan Halloween och Allhelgona - läskigt tema 4

Läskiga veckan mellan Halloween och Allhelgona - de osaligas vecka.

Nåt jag tyckte var läskigt var den svarta skugga som gick i hallen ibland. Från köket över hallgolvet och ut genom den lilla hallgången till tvättstugan och garaget. Och när bara jag och hundarna var hemma - alltså när det var tystare än vanligt hemma - så kunde det periodvis höras ett snörvlande, snorande läte i hallen.

Och jag var hundra procent säker på att inte doggarna snörvlade... för de låg i princip på mina fötter under skrivbordet där jag satt... och det var i hallen det snörvlade. 

Går heller inte att skylla på generade grannen. Varför skulle han vara inne hos mig och snörvla? Han var nog hemma i sitt hus.

Originaltexten är från 2004-11-01

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!