07 januari 2023

Snickra... jag vill snickra!


A Treasure Chest of Secret Drawers made from Pallets and Scrap

Jag har alltid gillat att vara kreativ. På alla sätt som finns. För många år sedan snickrade jag ett väggskåp, som jag fortfarande har kvar. Jag har gjort om det lite för jag var inte överens med den som lärde ut hur det skulle vara. Gångjärnen var av trä, vilket inte är fel, men att bara limma dem på dörren och skåpsidan... ja, det höll inte. Nu sitter där rejäla snygga gångjärn i metall. Dessutom var jag inte överens om hur krönlisten skulle fästas. Men gjorde som det skulle vara enligt läraren. Den sitter fortfarande kvar, dock.

Mer och mer kommer att jag vill snickra, svarva, göra än mer än bara filma, fotografera och måla. 

Så... det är dags att hitta en verkstad. Ett stort ställe där både vi och maskiner ryms. Undrar var vi ska finna detta? Vill ju inte vara kvar där vi bor... så det blir att söka ett nytt ställe. 

Den här mannen gör mycket snygga grejor. Av bara "skräp". Fast skräp är inte skräp alla gånger. Det är bara överblivet som inte den som ägt det vill ha. För en annan kan det vara guld värt. 

Här är skåpet med de nya gångjärnen. Nu sitter dörren fast.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!