07 januari 2023

Att pendla


Jag har under många år försökt mig på att pendla. Inte åka runt hit och dit... nej. Med en pendel. Det har inte lyckats speciellt bra. Inte alls. Pendeln har inte rört sig. Den har stått och "hoppat" bara. Pekat ner i bordet, marken... 

Så köpte jag för ett par år sedan en "riktig" pendel. En av bergskristall. Funkade inte då heller. Plötsligt förra året hände det något. Det fungerade. Och nu fungerar det väldigt bra. Den är snäll och lydig och svarar på mina frågor. Utan att stå stilla och "stampa". 

Vad det beror på att jag inte tidigare kunnat pendla, trots många försök, vet jag inte. Kan bero på en massa saker. Kanske var jag inte redo att kunna detta. Kanske var det något annat. Oavsett så fungerar det nu och det gläder mig. Ännu ett sätt att få svar på saker och ting. 

Och här är min pendel. Den är inte gul, det är lampan som gör det skenet. Den är gnistrande klar bergskristall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!