23 augusti 2023

Jag mår bra!


 men det finns många som inte mår speciellt bra. Det kan vi både se och höra och känna. 

Man ser det på deras beteende. Märkliga beteenden. Inte som vanligt. Eller det som var vanligt för de människor som beter sig. Men jag vet hur de har betett sig emellanåt... i perioder... så egentligen borde jag inte vara förvånad. 

Man kan höra det också. I alla fall om öronen sitter fast där de en gång suttit. Det är inte svårt att höra när det gnäller och skäller och gnisslar och gnekar. 

Sedan kan man också känna det. Energi. Frekvenser. Och att vara uppkopplad. Men det tror ju inte alla på. Alla kan känna. Bara man tror sig om det. Inget konstigt alls. 

Ja, det skaver i vissa. Riktigt jäkligt skavigt. Skavsår. Rött och irriterat. Men det är denne som själv satt skavsåren i sig. Ingen annan. Titta på dig själv först innan du gnäller på någon annan. Allt är inte någon annans fel. Är du felfri? Tror jag inte. Finns ingen som är felfri. Det är det som är det fina i kråksången. Eller så är vi alla felfria. Finns inget grått mitt emellan. 

Vissa människor tror att de kan bestämma allt. Hur andra ska leva. Hur andra ska inte leva. De tror att de kan bestämma över andras liv. Så funkar det inte. Var och en bestämmer över sig själv. Det är bara att hacka i sig.


Själv gör jag det som är bra för mig och mitt. Naturligtvis tillsammans med den jag lever med. Det underkänns av vissa andra som ska bestämma om jag ens får andas. Skulle inte tro det. Det är jag som bestämmer hur jag andas och lever. 

Gör likadant du med! Lev ditt liv. Ingen annans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!