04 april 2023

Nu är det mycket...


 Vi har fixat till lite i vårt kontorsrum i bostaden. Bytt arbetsbord till större, och nu varsitt istället för att dela på ett. Vi har satt upp större skärmar på väggen, till våra laptops. En god investering när man som jag jobbar med bilder och filmer. Hade det inte varit det så hade jag sett ändå på laptopskärmen. 

Vi fortsätter med att fixa i ateljén. Sortera och märka tavlor. Göra fint Excel-register över alla tavlor med namn, storlek och priser. Fast detta hade jag redan, nu är det uppdaterat. Kolla genom alla bilder på mina verk, ta nya bilder där jag inte är nöjd med den bild som var eller där jag inte har någon bild alls. Så småningom ska allt presenteras i en video. Eller tre... Det är ju roligt att se vad man åstadkommit... och kanske även utvecklats under åren. Fixa till i min pärm för sådant material också. Uppdatera. Texter och bilder och annat viktigt.

Att sortera och städa upp och fixa och greja... kan tyckas trist. Till en del är det trist men mest roligt. Jag gillar ordning och reda. Inte kontroll. Bara ordning och reda. Man vet var man har grejor... och löning var fredag (för så var det ju!).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!