01 januari 2023

Orakelkort

 

Drar orakelkort varje vecka. De hintar lite om vad jag/vi behöver tänka på.

.
Den här gången fick jag ”Stanna upp”… drog ett till kort för att se vad jag ska stanna upp med eftersom jag inte fattade vad… ”Åtagande”. Japp, alla åtaganden oavsett vilka har jag lagt på hyllan. Jag kommer inte att återuppta de åtaganden som jag mer eller mindre tvingades in i dygnet om. Jag har nu lärt mig att det lönar sig inte. Fick bara dåliga energier av det och slet ut mig. 
.
Nästa kortlek snackade om ”Återhämtning”… ja, det håller jag på med. Återhämtning och återuppbyggnad. Jag var ju nästan ända inne i kaklet. Sova, äta, vitaminer och mineraler, utevistelse...
.
Sista orakelkortleken… ”Den modiga pionen. Mångfacetterad och unik. Låt andra se dig.” Det finns också i planen. Synas mer. Med mitt. Mina gåvor. När jag var i ofrivillig jour 24/7 så hann eller orkade jag till slut inget. Allt blev fel och så jädra trist. Så ska livet inte vara. Livet ska vara roligt, mer som en lek. Vi är här för att uppleva hur det är att vara i en kropp och att utbilda själen. Vi är inte här för att slava. Så har det aldrig varit. Nu är det min tid.

Jag ska skriva, fotografera, filma, läsa, måla, hantverka, utveckla mina gåvor andligt,  och ta hand om mig och mitt. Det räcker. 

Här är de kortlekar vi mest använder. Favoriten för mig är den som heter "Stjärnsjäl".



Och här är resten av orakelkortlekarna som vi också har. Plus en vanlig kortlek, som också går att använda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!