25 april 2024

Nu kör vi igen!


Hallå hallå!

Lång tids uppehåll. Men inget som inte för något gott med sig.

Datorbyte. Av nöden då den gamla laptopen är just... gammal. Lite trött. Klena muskler. Nu har jag en ny dator som har starka muskler. Den här klarar bilder och filmer. Bara det att jag får arbeta på ett annat sätt då jag inte är helt van vid en Mac. Men då jag har både iPhone och iPad så är det inte så svårt. 

Våren håller på. Varmt och skönt blandat med kalldrag. Men så är det ju. Såg att björkarna har små musöron. Faktiskt. Vi är ute så gott som varje dag och kollar in naturen. Vad har hänt sista tjugofyra timmarna? 

Nu när jag har ny dator kan jag åter igen filma och kunna göra videos. Filma har jag väl i och för sig kunnat ändå. Men det blev inget roligt när jag inte kunde fixa till filmer ganska inpå det jag filmat. Nu är det bara att gnugga in iMovie... det är i stort sett lika som det andra redigeringsprogrammet jag provat. Lite bättre kanske... jag har kikat på youtubevideos om redigering i detta program. 

För övrigt är vi nöjda med att ha bytt bostadsort. Det har blivit så lugnt. Enda felet är att det är långt till barnen... men sådant går att lösa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!