29 december 2023

The Kingdom Come


Imagine Dragons - Demons (Lyric Video)

Jag drömde. Det handlade om ett hus där det skulle vara en utbildning... eller något liknande. Vi var ett antal damer. Bland annat en dam jag känner. Vi höll på att installera oss i våra rum, som hade utlovats som små lägenheter. Men så var det inte. Det var rum. Och vi delade kök, badrum och vardagsrum. 

I alla fall. Mitt i vår installation där vi småsnackade med varandra och grejade med vårt...

så kom orden...

The Kingdom Come...

bara de orden. Och med den melodi där de hör hemma. Jag fick skarpa order i drömmen att komma ihåg detta. Just de orden. Jag kom ihåg. 

Men jag vet inte vad som menas med detta. Just nu. Kommer nog på. Så brukar det vara. Och det handlade inte om låten med Imagine Dragons. Det var orden. Så det är väl bara att invänta vad det handlar om. 

Lite tänkte jag på hur jag fick till mig när vi i somras var i Anundshög och jag fick en vision. Jag såg hur jag stod, i ett tidigare liv, och sträckte ut armen och handen och pekade ut mot omgivningen och sa "detta är mitt rike". Fast det är en annan historia... som kanske kommer även hit. 

Nä, det handlar inte om något storhetsvansinne. Det handlar om sådant som inte alla förstår. Intuition. Vision. Andra tider. Inre seende. Ja, du vet. 

Och å andra sidan. Jag är ju nu i mitt rike. Jag är hemma. Jag är åter. Ordningen återställd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!