05 december 2023

Ett nytt liv!

 


Flyttlasset har gått. Vi är på vår nya plats. Känns bara bra. Känns som om jag alltid varit här. Fast det har jag ju inte. På gott och ont. Men man måste se lite av varje i livet. Och nu vill jag se det jag ser i Västmanland. Mitt hemma. Även makens hemma. Eftersom han alltid längtat söder ut. 

Nu börjar ett nytt liv. Jag avslutade ett på en ort där jag inte ville bo. Fast inte som en flykt. För i så fall skulle jag stuckit för länge sedan. Det var helt enkelt dags att börja om. Avsluta det gamla och starta det nya. Det skulle flera våga sig på. Kostar lite möda och arbete men det är det värt. 

Nu bor vi på en lugn ort. Nära, nära, till vatten. Nära, nära, till skog och mark. Nära till det mesta. Centralt, kan man säga. Lätt att ta sig till äventyr och storstäder. Om man vill. 

Ja, det känns bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!