03 november 2023

Veckan mellan Halloween och Allhelgona - läskigt tema 18

 

På den tiden hade jag en man som arbetade treskift, Jag satt alltid uppe och väntade in att han kom hem vid 23-tiden. Barnen sov och det var lugnt och skönt. Jag lyssnade ofta på radion och stickade eller läste en tidning eller bok.

Varje kväll, ungefär tio minuter innan mannen kom hem och stack nyckel i dörrlåset hörde jag hur någon gjorde exakt det. Satte nyckeln i låset och vred om!

Men ingen kom in genom dörren!

Och ingen fanns utanför dörren!

Första gångerna funderade jag vad han sysslade med som aldrig klev in genom dörren. Så jag gick för att se vad han gjorde. Men det fanns ingen där. Alldeles tomt på folk var det. Jag som var ensam hemma med de små barnen tyckte att det var läskigt för det kunde ju ha varit någon annan som försökte låsa upp dörren. Men detta upprepade sig flera gånger och efter ett tag blev det en vana att han "gick före". Och det var alltid på de veckor han arbetade eftermiddagsskiftet. Inte då han arbetade förmiddag eller natt. 


Originaltexten är från 2004-11-05

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!