09 januari 2023

Vådan av att meditera


Tidigt på lördagens morgon mediterade vi. Det brukar vi göra tidigt. Innan världen vaknar och börjar stoja och härja. Innan energierna är stökiga av allt vi människor grejar med, gör och hittar på. När natten ännu lever. Eller tidigare morgonen då...

Precis när meditationen var avslutad...

såg jag en intensivt blå energi i form av som eldslågor. Dessa strömmade ner över oss båda där vi halvlåg bredvid varandra. Intensivt och ganska länge höll det i sig. Inte skrämmande eller så. Nej. Bara... intressant. 

Innan meditationen hade jag klivit upp, varit på toa, och tagit mina homeopatpiller för järnstatusen. Då var jag inte yr eller något. Allt var bra. Efter den intensiva blå energin var jag väldigt yr ett tag. Så yr att jag inte kunde skynda mig annat än rakt fram. Att gå runt hörn gjorde att det snurrade. 

På söndagsmorgonen, återigen tidigt och i samband med meditation, fick vi en blå energipåfyllning igen. Denna gång var det inte lika intensivt. Energin snurrade nu medsols ned över oss. Höll på några minuter så var det klart. Efter det var jag inte yr. 

Målningen heter "Vådan av att meditera" och den är gjord till en kurs i akvarellmålning jag gick för ett antal år sedan. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!