13 januari 2023

När jag sprang på Tundran


Stive Morgan  - Philosofy Of Life (Альбом 2019)

För ett antal år sedan gjorde jag en sorts behandling. Det var en spirituellt bevandrad medmänniska som guidade mig, trummade och skallrade. Några kristaller var också inblandade. 

Jag skulle gå in i ett träd. Det träd jag såg var imponerande stort. Jag klev in i trädet. Inget konstigt med det. Sånt kan man göra. Och kan man inte så är det bara att använda sin fantasi. Inget mer med det.

Väl inne i trädet skulle jag fortsätta ner i rötterna i jorden. När rötterna tog slut kom jag ut i jorden och tog mig upp på marken. Då var jag en varg.

Jag sprang, med stora kliv. På den frusna tundran. Sibirien. Sprang snabbt. Vilken frihet. Vilken lycka. Fantastiskt. Tittade mig omkring medan jag sprang. Jag sträckte ut i full frihet. Inte i någon sorts rädsla eller på grund av att jag varit i trädet, rötterna eller jorden. Bara av ren livsglädje. Med långa kliv. Allt var underbart bara. 

Detta fantastiska glömmer jag aldrig. När jag var varg.

Kanske inte så konstigt att jag var varg. Jag har två vargar med mig... och en låtsasvarg, min hund. 

Medmänniskan som guidade mig till detta tyckte att det var obehagligt och ville avbryta vad den sysslade med. För mig var det inte det minsta obehagligt. Senare höll sig medmänniskan på avstånd. Ville inte ha med mig att göra. Trist för denne!

Jag tänker ofta på när jag var varg och sprang i frihet och glädje när jag hör Stive Morgans låtar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!