23 januari 2023

Minnen från i somras - Anundshög


En kolteckning jag gjorde efter att ha varit i Anundshög. Vid skeppssättningen och gravhögarna. Det var en upplevelse. 

Jag fick bilder och kontakter från förr. Åkte i en svindlande fart bakåt i tiden till vad som varit. Fick se människor och livet och hur de agerade och levde. Spännande. Fascinerande. 

Var dit första gången i maj 2022. Sedan var vi dit i augusti också. Redan innan vi varit där i maj så hade stället dragit i mig och kallat mig. Det fortsatte efter majbesöket. Efter vi varit där i augusti kallade det inte lika högt längre. Men... det finns en dragning fortfarande. Det är inte klart med vad jag ska få se och höra. Uppleva. 

Kände mig mycket hemma där. Fast inte helt i Anundshög, mer lite öster om Västerås. Slätten, som man kan se från Anundshög. Fick en aning om att jag varit där förr. För länge länge sedan. Och så kan det ju vara. Jag är ju faktiskt från Västmanland. Fast lite norr om detta, i detta liv. "Stolt västmanlänning".

Nu har jag precis gått genom materialet (filmer och foton) från vår vistelse i Tidö-Lindö och Västerås. Härliga tider. Dels var det ett underbart väder, förutom tromben då, och dels var det underbart att bara vara i energierna och mitt hemma!

Filmen kommer. Den blir lång. Tror jag. Eller i två delar. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej och välkommen till The Happy Wolf!

 Jamen just det... välkommen hit!